TOMS vēsture
TOMS – viens no vispazīstamākajiem uzņēmumiem pasaulē, kas ir palīdzējis miljoniem cilvēku. Tā ideja ir vienkārša – iegādājieties vienu kurpju pāri, un TOMS ziedos kurpju pāri kādam trūkumā nonākušam cilvēkam! Kopš 2006. gada TOMS ir izsniedzis vairāk nekā 86 miljonus jaunu kurpju pāru trūkumā nonākušiem bērniem. Tam ir vairāk nekā 100 labdarības partneru „Giving Partners” vairāk nekā 70 valstīs visā pasaulē, uzmanību vēršot uz to, kā apavus vislabāk iesaistīt lielākās kopienu attīstības programmās veselības aizsardzības, izglītības un labklājības sekmēšanas jomā.
1. KUR VISS AIZSĀKĀS?
TOMS dibinātājs Bleiks Mikoskis (Blake Mycoskie), 2006. gadā ceļojot pa Argentīnu, bija liecinieks tam, ar kādām grūtībām saskaras bērni, kuriem nav apavu. Vēloties viņiem palīdzēt, viņš radīja TOMS Shoes – uzņēmumu, kas sasaista ikvienu iegādātu kurpju pāri ar jaunu kurpju pāri, kas paredzēts nabadzībā nonākušiem bērniem. One for One®.Tas, kas sākās ar vienkāršu ideju, pašlaik ir pārtapis spēcīgā biznesa modelī, kas palīdz apzināt vajadzības un sekmēt veselību, izglītības un ekonomiskās iespējas bērniem un kopienām, kurās tie dzīvo, visā pasaulē.
Ideja likās tik laba, lai arī man apavu tirdzniecības jomā nebija ne pieredzes, ne kontaktu. Taču vienu lietu es zināju uzreiz – mana jaunā uzņēmuma nosaukumu. Es to nosaucu par TOMS. Es apsvēru frāzi „Kurpes labākai nākotnei” [angl. „Shoes for a Better Tomorrow”], kas beigu beigās pārtapa frāzē „Nākotnes kurpes” [angl. „Tomorrow’s Shoes”], savukārt pēc tam – TOMS.
2. KĀDĒĻ TOMS UZŅĒMĒJDARBĪBA AR MĒRĶI GŪT PEĻŅU IR LABĀKA PAR TRADICIONĀLO LABDARĪBU?
Bleiks Mikoskis: „Kad es Dienvidamerikā pirmo reizi tikos ar šiem bērniem, kuriem nebija kurpju, es vēlējos viņiem dot apavus, kas tiem nepieciešami, lai dotos uz skolu. Es sapratu, ka kurpju izsniegšana vienu vai pat divas reizes patiesībā nebūs lietderīga. Viņiem bija nepieciešams nodrošināt kurpes pastāvīgi – atkal un atkal. Labdarība patiesībā ir atkarīga no ziedojumiem, un dažkārt ziedotāji pat neparādās. Ir veiksmīgi un neveiksmīgi gadi, kā rezultātā mainās spēja sniegt palīdzību katru gadu. Taču uzņēmumam ir vairāk stabilitātes, it īpaši, ja Jūs veidojat sekmīgu biznesu. Un tas ļauj mums nodrošināt ilgtspējību.”
1. SOLIS: ATBILSTĪBA
Viss sākas ar Jūsu pirkumu. Tiklīdz apavi tiek nopirkti, mēs sazināmies ar saviem ilgtermiņa Giving jeb labdarības partneriem, lai izplatītu to pašu apavu pāru skaitu, kurus Jūsu klienti iegādājas.
2. SOLIS: PASŪTĪJUMA PERSONALIZĒŠANA
Mūsu Giving nodaļa sadarbojas ar Giving partneriem, lai iesniegtu pasūtījumus saistībā ar atbilstošiem apavu izmēriem, daudzumiem un veidiem, tādējādi sniedzot ar loģistiku saistītu atbalstu un nodrošinot visaugstākās kvalitātes klientu apkalpošanu.
3. SOLIS: PIEGĀDE UN IZPLATĪŠANA
Mēs izsūtām jaunus apavu pārus mūsu Giving partneriem, kas bērniem šos apavus uzvelk tieši kājās – tā ir daļa no to plašajām programmām, lai palīdzētu bērniem un kopienām.
4. SOLIS: UZ MŪSU RĒĶINA
Labdarībai nevajadzētu ietvert sevī slēptas izmaksas, tādēļ mēs palīdzam segt izmaksas saistībā ar apavu transportu un izplatīšanu, ieskaitot vedmaksu, attiecīgo transportlīdzekļu nomu un pat piegādi, izmantojot ēzeļus.
5. SOLIS: PĀRSKATĪŠANA UN UZLABOŠANA
Mēs nepārtraukti mācāmies. Mēs izvērtējam mūsu labdarības ietekmi, saņemot no partneriem atsauksmes, apmeklējot attiecīgās vietas un veicot attiecīgus jomas pētījumus. Pēc tam mēs veicam pielāgojumus, lai procesu padarītu efektīvāku.
6. SOLIS: ATKĀRTOŠANA
Mēs apņemamies nodrošināt Giving atbildību un ilgtspēju, sadarbojoties ar mūsu partneriem, lai nodrošinātu jaunus apavus pēc nepieciešamības.